بهترین روش ترک مورفین | 07642228010

بهترین روش ترک مورفین | 07642228010

1402/6/27 94 0

بهترین روش ترک مورفین | 07642228010

مرفین مخدری اپیوئیدی است و از تریاک بدست می آید؛ این ماده مخدر بر روی دستگاه عصبی مرکزی تاثیرات مخربی دارد.

بهترین روش ترک مورفین

مرفین چیست؟

مرفین مخدری اپیوئیدی است و از تریاک بدست می آید؛ این ماده مخدر بر روی دستگاه عصبی مرکزی تاثیرات مخربی دارد. مرفین مخدری بسیار اعتیاد آور است و وابستگی جسمانی و روانی ایجاد می کند. مرفین که در سه فرم خوراکی، تریقی و شیاف وجود دارد، تنها برای مصارف پزشکی قابل استفاده است و استفاده خارج از دستور پزشک  احتمال ایجاد وابستگی و اعتیاد به مورفین را بالا می برد.

 مورفین

عوارض مصرف مورفین

سرگیجه و منگی مزمن

آکنه ها و لکه های پوستی

ظهور رنگ دانه های آبی بر روی سطح بدن

از دست دادن اشتها یا میل به خوردن شدید

خستگی مفرط

تیک های عضلانی

بیشتر بخوانید: عوارض ترک الکل

اختلال تنفسی

یبوست شدید

اختلال ادراری

تشویش و استرس

اختلالات روانی و رفتاری

افسردگی شدید

بیقراری

پارانویا

عدم ثبات در روابط احساسی

انزوا در جمع های خانوادگی

عدم مسئولیت پذیری

اختلال رفتاری

عدم تمایل به فعالیت های روزمره

(برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با کلینیک مهر با شماره 07642228010 تماس بگیرید.)

ترک مورفین

مورفین از جمله اعتیاد آورترین مواد مخدر است، به شکلی که بدن نسبت به مصرف مورفین واکنش نشان سریع نشان می دهد و مقاوم می شود، به همین دلیل فرد مصرف کننده دائماً برای رسیدن به نقطه اوج؛ مقدار مصرفی خود را افزایش می دهد و با توجه به بالا رفتن مقدار مصرفی و دوز بالا، جان خود را به خطر می اندازد و ریسک مرگ را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: روش های ترک الکل

یکی از مشکلات افراد وابسته به مورفین، میل به مصرف مجدد در فواصل زمانی کم است که شخص را برای تأمین مواد وادار می کند تا دست به کارهای خلاف مانند دزدی، اخاذی، تهدید به آزار رساندن و ...  بزند.

مصرف بیش از حد مورفین عوارضی مانند اختلال در گردش خون، نارسایی قلبی، ایست قلبی دارد. مصرف مرفین در زمان بارداری، جنین را نیز درگیر ابتلا به اعتیاد می کند و نوزادان مادران درگیر اعتیاب به مورفین، معتاد به دنیا می آیند.

روش‌های ترک مورفین

روان درمانی فردی

استفاده از خدمات روانشناسی به صورت جلسات روانکاوی اعتیاد، به فرد بیمار کمک می‌کند تا بتواند ریشه‌های گرایش اعتیاد خود را بشناسد و روش‌های مقابله با وسوسه مصرف این دارو را نیز بیاموزد و به کار گیرد.

بیشتر بخوانید: علائم ترک کراک

سم زدایی به کمک دارو‌های نگهدارنده

توصیه می شود این روش، تحت نظر پزشک متخصص انجام شود. استفاده نادرست و سرخود این داروها موجب اعتیاد شخص خواهد شد. دارو‌هایی که برای این مورد استفاده می‌شوند معمولاً متادون‌ها و بوپرنورفین‌ها هستند و متخصصین کلینیک مهر توصیه اکید دارند که تحت نظارت پزشک و طبق دستور وی استفاده شود، چون گاهی مواقع اعتیاد به این دارو‌ها زیان بارتر  از اعتیاد به مورفین بوده و عواقب خطرناکی در پی خواهد داشت.

کلینیک ترک اعتیاد در میناب

خانواده درمانی

معمولاً این روش برای آن دسته از بیمارانی که به علت مشکلات و تنش‌های موجود در جو خانواده‌شان، دچار اعتیاد به مورفین شده‌اند، مناسب است. به این صورت که جلسات مشاوره برای فرد و خانواده وی برگزار می‌شود و متخصصان تلاش می‌کنند تا مشکلات و معضلاتی که باعث این اتفاق شده‌ را در خانواده از بین ببرند.

روان درمانی گروهی

در این روش، شخص وابسته به مورفین، با افراد مشابه خود ملاقت می کند و این فرایند کمک می‌کند تا فرد، وسواس فکری کمتری نسبت به مراحل ترک اعتیاد به مورفین داشته باشد و راحت‌تر بتواند مرحله ترک و پاکسازی را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: روش های جدید ترک اعتیاد

ترک مورفین بدون درد

ترک مورفین بدون درد بهترین روش ترک این ماده مخدر است، اما مدت زمان طولانی‌تری برای کسب نتیجه نیاز خواهد بود. این روش ترکیب جلسات خانواده درمانی و روان درمانی گروهی و فردی می‌باشد.

ترک مورفین در خانه

افرادی که به تنهایی سعی در ترک اعتیاد دارند؛ بیشتر از سایر بیماران در معرض فشار قرار می گیرند، چون تمام مراحل سم زدایی و ترک اعتیاد را باید به تنهایی انجام دهند. بیشتر این افراد استنباط درستی از شرایط جسمانی و روانی دوران ترک اعتیاد به مورفین ندارند. متخصصین کلینیک مهر توصیه می کنند عمل ترک مورفین در خانه انجام نشود و این کار با مشورت افراد متخصص ترک مورفین انجام گیرد.

ترک مورفین در کمپ

کمپ‌های ترک اعتیاد دارای مجوز، می‌توانند کمک زیادی به ترک فرد معتاد کنند، چون در این مراکز علاوه بر بررسی روزانه شرایط بیمار توسط پزشک و روانشناس، به دلیل همراهی افراد با مشکل یکسان، فشار کمتری روی فرد خواهد بود، البته اعتماد به هر مرکزی به عنوان کمپ درست نیست و قبل از بستری بیمار، حتماً از داشتن مجوز و شرایط آن کمپ آگاه شوید.

بیشتر بخوانید: خطرات اعتیاد برای نوجوانان

نکاتی در مورد ترک مورفین

1.مورفین باعث مسدود شدن سیگنال های درد می شود که از اعصاب به مغز می رسند، به همین دلیل باعث تسکین دردهای بسیار شدید می شود. 

2.مورفین یک ماده اعتیاد آور است. با مصرف این دارو برای درمان دردهای شدید و زیر نظر پزشک متخصص، مشکل خاصی به وجود نمی آید، چون پزشک دوز مورفین مصرفی و مدت زمان مشخصی را تعیین می کند.

3.عوارض شایع مصرف مورفین شامل یبوست، حالت تهوع و خواب آلودگی می باشد.

4.توجه داشته باشید که هنگام مصرف مورفین، از نوشیدن الکل خودداری کنید، زیرا این کار احتمال بروز عوارضی مانند خواب‌آلودگی را تشدید می کند.

چه کسانی می توانند مورفین مصرف کنند؟

برای درمان دردهای شدید بزرگسالان و یا کودکان می توان مورفین استفاده کرد، اما توجه داشته باشید که بزرگسالان، نوزادان، خردسالان و افراد مسن تر بیشتر دچار عوارض جانبی مصرف این ماده می‌شوند. البته استفاده از این دارو باید زیر نظر پزشک متخصص انجام شود.

بیشتر بخوانید: بهترین روش ترک اعتیاد

مصرف این داروی مسکن برای برخی افراد به هیچ عنوان مناسب نیست. از جمله می توان به اعتیاد به الکل، مشکلات ریوی و تنفسی، سابقه حساسیت دارویی نسبت به هر نوع ماده ای، مشکلات غده فوق کلیوی، سطح تیروئید کم، مشکلات کلیوی و کبدی، پروستات بزرگ شده، فشار خون پایین، آسیب از ناحیه سر، ابتلا به بیماری که در نهایت باعث تشنج می شود اشاره کرد. همچنین بیماری ضعف عضلانی در دوران تلاش برای بارداری، بارداری و شیردهی نیز مواردی هستند که مصرف مورفین توصیه نمی شود.

ترک اعتیاد در میناب

انواع مختلف مورفین

1.قرص مورفین با اثربخشی آهسته: این قرص های مرفین هم حاوی 5،10،15،30،60،100 و یا 200میلی گرم مورفین هستند.

2.قرص مورفین با اثربخشی سریع : این نوع قرص ها ۱۰، ۲۰ و یا ۵۰ میلی گرم مورفین هستند.

3.گرانول : گرانولها ماده حل شدنی در  آب هستند.

4.شیاف: شیاف مورفین هم حاوی ۱۰ میلی گرم از این ماده است.

5.شربت: شربت ها هم حاوی ۱۰ میلی گرم مورفین در یک قاشق ۵ میلی لیتر یا ۲۰ میلی گرم مورفین در یک میلی لیتر شربت هستند.

6.آمپول: تزریق آمپول مورفین فقط در بیمارستان ها انجام می شود.

(برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با کلینیک مهر با شماره 07642228010 تماس بگیرید.)

کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب اولین مرکز خصوصی ترک اعتیاد در شهرستان میناب به سرپرستی دکتر مهدی افشاری با سابقه 4000 بیمار تحت درمان از بدو تاسیس تاکنون، آماده ارائه خدمات تخصصی از جمله سم زدایی درمان نگهدارنده با استفاده از متادون، اپیوم و بوپره نورفین مشاوره فردی و خانوادگی گروه درمانی در میناب می باشد. این مرکز با کادری متخصص، با تجربه و کارآمد و محیطی کاملا تخصصی، آماده است تمام تبحر و توانایی خود را در خدمت عزیزان مورد نیاز به ترک اعتیاد قرار دهد. آدرس ما : هرمزگان-میناب - میدان شهدا بلوار امام خمینی - جنب داروخانه دکتر زارع-کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 


×

چطور میتونم کمکت کنم؟