خطرات اعتیاد به گل | 07642228010 کلینیک مهر

خطرات اعتیاد به گل | 07642228010 کلینیک مهر

1402/7/3 113 0

خطرات اعتیاد به گل | 07642228010 کلینیک مهر

براساس نام هایی که فروشنده ها با توجه به بخش هایی از گیاه و درجه خلوص و روش تولید آن ها روی این ماده می گذارند؛ گل اسم های مختلفی مانند حشیش، علف، ماری جوانا و از این قبیل دارد، البته ماده ی اولیه همه آن ها گیاه شاهدانه یا کانابیس است.

خطرات اعتیاد به گل 

گل چیست؟

براساس نام هایی که فروشنده ها با توجه به بخش هایی از گیاه و درجه خلوص و روش تولید آن ها روی این ماده می گذارند؛ گل اسم های مختلفی مانند حشیش، علف، ماری جوانا و از این قبیل دارد، البته ماده ی اولیه همه آن ها گیاه شاهدانه یا کانابیس است. این ماده ی مخدر گاهی از برگ، ساقه، گل و بخش های مختلف گیاه تهیه می شود و در غلظت های مختلفی عرضه می شود.

(برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با کلینیک مهر با شماره 07642228010 تماس بگیرید.)

بنابراین گل یا همان ماری جواناست که از شاهدانه ساخته شده و به صورت دود کردنی و یا خوراکی مصرف می شود. این گیاه زمانی که دود می شود دارای بوی بسیار بدی است.

ماده مخدر گل

تفاوت گل با ماری جوانا

تفاوت این دو مخدر مربوط به میزان تترا هیدرو کانابینول موجود در هر کدام است که این ماده مخدر به میزان 8 درصد در ماری جوانا و بیش از 24 درصد در گل وجود دارد.

بیشتر بخوانید: خطرات اعتیاد به شیشه 

نحوه مصرف گل

گل را در کاغذ می‌پیچند و به شکل سیگار می‌کشند، به همین دلیل به آن سیگاری هم گفته می‌شود و در هنگام سوختن دود زیادی تولید می‌کند. بعضی افراد نیز آن را به شکل تنباکو در قلیان می‌کشند.

حتی عده‌ای با آن شیرینی درست می‌کنند و به فروش می‌رسانند. این شیرینی ها به معجون زابلی، معجون بیرجندی و معجون بمب خنده معروف هستند و حالت سرخوشی کاذبی در فرد مصرف کننده بوجود می آورد. این شیرینی‌ها در همه جا تولید می‌شوند و به شهر خاصی محدود نمی شود.

علائم مصرف گل

زمانی که گل یا ماری جوانا یا هر کدام از فراورده های این ماده مخدر، مصرف شوند باعث ایجاد تغییراتی در رفتار و چهره فرد می شوند که به راحتی قابل تشخیص است؛ این علائم عبارتند از:

قرمز شدن چشم ها

نداشتن تعادل و گیج بودن

احساس خستگی در صورت عدم مصرف

از یاد بردن اتفاقات و کاهش حافظه

خنده های بیش از حد و بی دلیل

بیشتر بخوانید: خطرات اعتیاد به تریاک

اما علائمی هم وجود دارد که فقط در فرد مصرف کننده ایجاد می شود که به این شرح هستند:

احساس گرسنگی و غذا خوردن بیش از حد

احساس سر خوشی زیاد

روشن تر دیدن رنگ ها

علاقه به حضور در جمع دوستان

توهم و ابیلا به اختالال پارانویا

یاوه گویی

عوارض مصرف گل

وقتی که مصرف گل به اعتیاد و وابستگی در فرد تبدیل می شود، علائمی که در ابتدا باعث اشتیاق افراد به مصرف گل می شد، معکوس و شدیدتر بروز می کند و باعث می شود تمرکز فرد مختل شده و توانایی یادگیری در افراد کاهش می یابد و به حافظه ی بلند مدت و کوتاه مدت افراد آسیب وارد می شود.

بیشتر بخوانید: بهترین روش ترک مورفین

 

اعتیاد به گل و مصرف دائمی آن باعث اختلال در عملکرد طبیعی شخص می شود و به مرور تمایل به انجام کارهای روزمره را از دست می دهد و در کار و روابط اجتماعی دچار مشکل می شود. در افرادی که زمینه های ژنتیکی بیماری های روانی دارند؛ مصرف حشیش باعث تشدید اضطراب می شود و می تواند فرد را تا جنون یا بیماری های اسکیزوفرنی پیش ببرد. در بسیاری موارد بعد از اعتیاد به این مواد؛ فرد دیگر قادر به زندگی عادی نیست. 

کلینیک ترک اعتیاد در میناب

در حالت کلی عوارض مصرف گل به دو دسته تقسیم می شود:

عوارض کوتاه مدت

این عوارض با گذشت زمان کمی پس از مصرف در فرد ظاهر می شوند:

قرمزی و خون آلودی حدقه چشم

خشک شدن دهان

تداشتن تمرکز

خواب آلودگی و پر خوری

رفتار های خشونت بار و داشتن اضطراب

سرفه های پشت سر هم

پایین آوردن حافظه و مهارت های رانندگی و روابط جنسی و….

عدم تشخیص رویا و واقعیت

بیشتر بخوانید: عوارض ترک الکل

عوارض بلند مدت

مهم ترین عوارض بلند مدت اعتیاد این موارد هستند:

اختلال جنسی

احساس ترس زیاد

ناباروری

ایجاد مشکل در ریه و سیستم تنفسی

امکان بروز سرطان

خنثی بودن در برابر مشکل ها

بی انگیزگی و افسردگی

تخریب سیستم ایمنی بدن و آسیب پذیری در برابر بیماری ها

(برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با کلینیک مهر با شماره 07642228010 تماس بگیرید.)

نشانه های اعتیاد به گل در مصارف زیاد

در صورتی که شخص، مدت زیادی از عمر خود گل مصرف کند، نشانه ها و علائم شدیدتری نسبت به سایرین بروز خواهد داد. این علائم و نشانه ها را آشکارا و نمایان می توان در رفتار و عملکرد فرد معتاد به گل مشاهده کرد.

بیشتر بخوانید: روش های ترک الکل

این قبیل افراد معمولا پس از یک دوره مصرف طولانی، دچار بیماری های روحی از جمله افسردگی می شوند. آسیب های ناشی از مصرف گل در دراز مدت بیشتر با تغییرات خلق و خویی و منفی شدن نگرش فرد نسبت به جهان اطرافش مرتبط است. این موارد؛ نشانه های اعتیاد به گل در مصارف زیاد می باشد:

خشکی دائمی دهان و تخریب دندان‌ ها

تمایل به مصرف هروئین و کوکائین مدتی پس از مصرف

درد و رنج زیاد در هنگام طولانی شدن فاصله مصرف

کاهش آستانه تحمل و صبر

افسردگی و تمایل به انزوا و گوشه نشینی

تغییر نحوه گفتگو و شل شدن عضلات صورت

بدبینی نسبت به اطرافیان

نداشتن تمرکز و عدم یادگیری موارد و اطلاعات جدید

تحریک برانگیزی شدید و واکنش های بسیار سریع و غیر منطقی نسبت به محرک های بیرونی

ترک اعتیاد در میناب

عوارض کشیدن گل تا چند روز در بدن می ماند؟

اعتیاد فرد به ماده مخدر گل از طریق تست ادرار (تی اچ سی) به میزان و مدت زمان مصرف فرد بستگی دارد. اگر مصرف طولانی مدت نباشد و فرد گاهی مواقع، مخدر گل استفاده می‌کند، بعد از چهارده روز تست ادرار منفی خواهد شد، اما کسانی که بیش از چند سال به صورت روزانه مخدر گل استفاده می‌کنند؛ پس از قطع مصرف، ممکن است نتیجه تست بین یک تا 3 ماه مثبت باشد.

بیشتر بخوانید: درمان اعتیاد به الکل

کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب اولین مرکز خصوصی ترک اعتیاد در شهرستان میناب به سرپرستی دکتر مهدی افشاری با سابقه 4000 بیمار تحت درمان از بدو تاسیس تاکنون، آماده ارائه خدمات تخصصی از جمله سم زدایی درمان نگهدارنده با استفاده از متادون، اپیوم و بوپره نورفین مشاوره فردی و خانوادگی گروه درمانی در میناب می باشد. این مرکز با کادری متخصص، با تجربه و کارآمد و محیطی کاملا تخصصی، آماده است تمام تبحر و توانایی خود را در خدمت عزیزان مورد نیاز به ترک اعتیاد قرار دهد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 


×

چطور میتونم کمکت کنم؟